10 Ağustos 2010 Salı

OKULLU OLUYORUZ....

       Doğum günümüze 38 gün kaldı ,dolu dolu 4 oluyor ,hatta 5 den gün alıyor...Ve böylelikle Anaokuluna kayıt yaptırdık.2 sene Anaokuluna gidecek küçük adamım......
   
       Ben çok heycanlı ,oğlum çok hevesli, nasıl  olacak ?,nasıl davranacak ?,hevesliliği hep devam edecekmi?,yoksa o inatlaşma tavrıyla gitmiyeceğim,istemiyorum diyecekmi ? ....kafamda bir sürü soru işareti........??????????????

     Zaman hızla akıp gidiyormuş,oğlumla bunu  anladım,doğduğun güden itibaren 4 senelik serüveni gözümün önünden film şeridi gibi geçiyor ......
    
     Bende okullu olmak için 7 çok geç diyenlerdenim ....çünkü çocuklarımızın beyni acayip hızla çalışıyor,daha bebeklikten itibaren  belleklerine yani " beyinlerine " kaydediyorlar ,inanılmaz ama gerçek ....Peki 7 yaşına kadar evde ne verebiliriz çocuklarımıza  ,ne öğretebiliriz ,biz onlara yetemeyiz ...Misal ben oğluma evde boyama yaptıramıyorum,karşıma alıp bir şeyler öğretmem imkansız gibi birşey ,oturmayı sevmeyen ,kah oyana ,kah buyana koşturup duran ,ancak uyuynca dinlenen bir çocuk benim oğlum...

      Ama ,bir okadarda kendi yaşıtlarıyla , yahut kendinden büyüklerle oynamayı seven ,olarla uyumlu olan ,ve öyle çocuklu ortamda annesini aramayan bir çocuk ....

      Her çocuk gibi zeki bir çocuk ,1 sene öncekini unutmayıp ,1 sene sonra önümüze koyup bizi şaşırtan bir çocuk,okul oğluma çok şey katacak ,buna inanıyorum ,başarılı nesiller istiyorsak  7 çok geç diyorum......


      Ve geçen seneden oğlumla yaptığımız okul muhabetleriyle yazıma son veriyorum......


Annesi......okula gitmek istiyormusun ?
Oğlusu..... evet,

Annesi.....hangi okula gideceksin ?
Oğlusu....anakreşine.....

Annesi...deden götürür seni olurmu ?
Oğlusu...hayır....

Annesi....neden,peki nasıl gideceksin ?
Oğlusu....kendim gidecem,koşa koşa gidecem...

       Canım oğlum ,inşallah koşar  adımlarla ,severek ,istiyerek okuluna gider ,başarılı bir öğrenci olara k,önce kendini sonrada aileni gururlandırırsın....



                                                                                                           ANNEN

2 yorum: